Rabu, 21 Disember 2011

Mahasiswa Malaysia

Adam Adli,bendera hj najib diturunkan,pacik misai yang pakai topi HK,perjuangan mahasiswa,mahasiswa ditindas,bla,bla,bla...

Adakah ini,mahasiswa semakin sedar dan berani? Kononnya mereka ditindas,bg mereka yang tidak pernah rasa hidup sebagai seorang yang bergelar mahasiswa,ini mungkin dikatakan.

"Kerajaan banyak bantu mahasiswa,PTPTN,subsidi yuran IPTA,kemudahan2 lain,mereka ini semua lupa daratan!"


Hanya mahasiswa yang faham hidup mahasiswa,dan aku? Aku masih ignorant,x kesah sgt benda2 ni,asal boleh makan,lepas semua subjek syukurlah. Gila loser,gila noob,gila pasif! Habis tu,ko mau bg duit aku beli nasik hari2??

Tapi,ok lah,sudah ada yang berani,yang rebel,dan mungkin agak radikal.Mungkin! Bila tgk balik apa yang dilakukan oleh mahasiswa di kampus2,IPTA,IPTS,kolej dan apa2 institusi,aku boleh ckp kebnyakannya mempunyai cara hidup yang sama. Pergi kelas,balik kelas,makan tgh hari,makan tgh malam,lepak mapple (mapley),porn bg lelaki,update fesyen tudung bagi perempuan,dan input yang masuk dalam kepala hotak mereka juga sama,surat khabar kebangsaan.

Bagi aku,alam mahasiswa ini adalah masa muda yang paling bahagia sekali,di mana kita berkawan dengan ramai orang,lelaki,perempuan,bersosial,namun di universiti melayu ini,masih ada jurang gender,percayalah. Tapi,masih ada yang masuk kelab beruniform.SUKSIS,PALAPES,BOMBA,JPA dan macam2 lagilah. Dan ini tujuan aku menulis atau menaip kali ini.Betapa bodohnya golongan2 ini yang menghambakan diri demi keindahan kawad kaki.FAK!

Ok,apa dalam kepala hotak ko sampai sanggup kawad tgh2 hari,menghitamkan diri,kenapa??? Apa keghairahan yang anda dapat dari berkawad ini? Aku dari tingkatan satu tidak suka berkawad,dan sekiranya aku terpaksa mengikuti benda2 kawad ini,aku akan terasa amat hina,malu dan jijik sekaligus menjatuhkan maruah aku sebagai seorang budak yang cool.

Commonlah,mahasiswa,jgnlah masuk PALAPES dan sekutu-sektunya. Sebab rasuah kau dengan elaun dan kolej kau masuk? Urgh!!! Cool sgtkah memakai seragam ala-askar dan barette kuning tu? Dan benda paling annoying klu aku dgr,dgn masuk kelab beruniform begini mahasiswa boleh menghabiskan masa secara berkualiti,menghindari diri dari terjebak dari masalah sosial dan boleh menjadikan diri sebagai insan kamil yang terulung mengalahkan farid kamil. ITU SEMUA ADALAH ISI KARANGAN BAHASA MELAYU KERTAS 2 LAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kau masuk u ni,mau jadi polis? askar? bomba? Habistu,kenapa menggatal masuk2 kelab sedemikian?

"Kau apa tahu,bnyk pengalaman kami timba,banding kau yang duduk rumah,fesbuk dan tgk benda2 khurafat dan lagha"


ZZZ...kalau ko cakap ada aktiviti lontar molokov cocktail,guna machine gun, ikut polis buat operasi baru aku ckp itu pengalaman. Dan mereka2 inilah adalah penghalang2 kepada so-called gerakan mahasiswa yang aku x ambil peduli tu.

Ok,aku mau keluar,tgk ombak rindu.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalo bdk palapes tau mati ko kena maki hamun..
Ekekeeke...
Btw,nice...aq sokong ko seratus peratus..aq pnh wt entri anti palapes..bribu2 pageview shari..bduyun2 komen maki hamun dorg bg..

qierana berkata...

terima kaseh ezad! :D
masing2 ada nafsu,tp nafsu berkawat tu,mmg dari dulu aku x paham apa kena mengena dengan kegairahan utk hidup.