Ahad, 22 April 2012

Jiwa Muda.

sudah lama tidak menulis.sibuk dengan dusta dunia rasanya,kahkahkah! Terlalu sibuk mahu menjadi orang berjaya barangkali.Makin tua,naik tangga dua tingkatpun sudah semput,tidak macam dulu,ketika derjah-derjah dulu,tapi sebab makin tua,kenangan ketika derjah-derjah dulupun aku tidak ingat sudah.Makin tua,makin tua dan makin tua,tapi aku rasa perangai dan sikap ni,pra-matangpun jauh lagi.Mungkin tidak terlambat menjadi seorang yang muda,amat muda,berjiwa muda dan bad ass,macam hesher.Tapi hesher ni bangang,tapi aku suka hati dia yang gila,tapi masih bangang. Aku mau kembali muda,buat benda muda-muda,mcm minum air kelapa muda curi di kebun orang,suatu aktiviti yang amat muda. Takut keinginan untuk menjadi muda ini makin pudar selari dengan keinginin untuk menjadi kaya.Takut,nanti sudah tua,menyesal kenapa tidak aku mencuri kelapa muda ketika aku muda-muda dulu. Kadang-kadang,aku rasa waktu muda aku dicuri oleh keinginan aku yang satu ini,keinginan untuk menjadi seorang berjaya kononnya,puih! Kenapa aku membesar di negara yang susah untuk menjadi muda ini,susah untuk memilih jalan untuk menjadi seorang anak muda.

Tiada ulasan: