Jumaat, 18 Mac 2011

Oral test.

Hari ini adalah Nihon-go day.Dan baru sekejap tadi aku,dan kamikaze2 yang laen telah mengambil bahagian dalam oral test(tolong jangan kaitkan benda ni dgn oral sex) untuk Japanese Language. So far,so good. Test ni hanya perlu baca ayat yang dia bagi,dan paham,kemudian sensei akan tanya soalan berkaitan.Senang. X macam calculus.X macam electrical power.Macam hagham.So,sempena Nihon-go day ini,aku mau tunjuk sedikit sebanyak apa yang aku belajar selama 3 bulan ini.

Hajimemashite.Watashi wa Qierana desu.
Selamat berkenalan. Saya Qierana.



Watashi no denwa bango wa 035-1111-776.
Nombor telefon saya 035-1111-776.

Watashi wa maiasa no 8-ji ni okimasu.
Setiap pagi saya bangun pukul 8.


Ikimashu tabemashite.
Jom makan!

Anata wa baka desu ka.

Awak bodohkah?





haha!

Tiada ulasan: