Isnin, 21 Mac 2011

Ingatkan diri sendiri.

Aku mau ubah dan motivasi diri pelan-pelan,sedikit-sedikit,langkah demi langkah. Dengan cara mengingatkan diri sendiri bila buat sesuatu.

Bila aku makan
Jgn lupa baca doa sebagai syukur pada Tuhan,dan ingat kepada mereka yg sentiasa berlapar dan mengais tong-sampah dilorong-lorong.

Bila belajar.
Ingat kepada bapak aku yang memburuh siang-malam dan mak aku yang selalu bgn pagi untuk mngisi perut anak-anaknya agar kami dapat pendidikan dan kehidupan yang lebih baik dari mereka.

Bila aku sedang keluar bergembira.
Ingat,masih ada remaja macam kita di luar sana,yang terpaksa korban masa dan bahagia mereka demi untuk terus hidup.Bagi mereka,lepak mamak.KLCC,Pavilion,main futsal,itu semua suda tidak penting,yg penting teruskan hidup.

Bila rasa fucked-up.
Ingat,masih ada yg lebih fucked-up.Org asli yang terpaksa akur kepada hukum kapitalis,umat Islam yang dipijak di tanah sendiri,imigran2 yang terpaksa memburuh 24/7,mangsa-mangsa bencana alam,dan gadis yg mengandung luar nikah yang ada di Melesia ini.

Bila berfesyen.
Ingat kepada mereka yg hanya ada satu persalinan pakaian seumur hidup mereka.

mereka masih boleh tersenyum kenapa tidak kita.

Tiada ulasan: