Ahad, 27 Mac 2011

Griffon's Army

Logo Persatuan Griffon's Army Melesia
Griffon's Army Malaysia adalah sebuah komuniti yang mengajak pencinta2 macbeth [original] berkumpul didalam satu minat dan spirit yg sama walaupun berbeza bangsa, budaya mahupun pangkat.


Itu adalah informasi yang di letak dalam page facebook komuniti ini. Tidak mengira bangsa,budaya mahupun pangkat. Murni. Bagi mereka yang berminat dgn jenis jenama ini,sudah pasti komuniti sebegini memang menarik perhatian mereka. Memang di tunggu2 kemunculan komuniti sebegini. 


Btw apa itu Macbeth?  Pg google sendiri ok,jgn klik sini




Ya,memang cool,bila join groupie2,kongsi minat sama2,dan bertambah cool lagi bila ambil gambar ramai2.


cool ha?


Tapi ini yg kepala otak assume sebaik saja aku buka page komuniti ni d FB.
'
                                             'Mangsa kapitalis'.  








kami beli pakai duit sendirilah!

Kami minat musik,brand ni tercipta sebab musik,apa yang kapitalisnya babi!

Apa ko merepek babi!  Dengan komuniti ni lah,sillaturahim dapat di rapatkan!

Sah2 ko ni x tau apa itu Macbeth,sah2 ko ni budak skema yg pakai kasut nike lokal! Lu remaja tipikal la brawh!! Kapitalis konon!



Tom Delonge kot! Poseur la lu brawh! Lu memang dgr musik dari radio era ja ni! 









Ok,aku x bley mau counter balik,lidah aku terkelu,bnyk benda lg aku x baca pasal kapitalis ni. Tapi itu first impression aku. Ko x bley la mau ubah kan? Mmg kepala otak aku assume 
macam tu,mau buat macam mana? Apa! Mau gadoh?

Haha.

Ala,rileklah,baru cucuk sikit sudah mau marah2.Kenapa aku cakap mangsa kapitalis? 


Harga kasut ni lebih mahal berbanding kasut bata.

Rata2 harga kasut jenama Tom Delonge ni,lebih kurang 200++ . Cuma d JB ja ada murah,sebab stok lama. Tapi itu pun kena cop tiruan juga sebab harga yang murah. Nonsense! Dah,barang lama,x laku,dia jual murah la. Harga kena ratus2 baru original ka??
Dengan groupie2 mcm ni, aku percaya,remaja2 yang ada d luar sana pasti mau join,sebab ke-cool-an komuniti ini. Jadi,bila berkembang,ramailah yang pakai kasut jenama Macbeth ini. Bertambah kayalah Tom Delonge yang sememangnya kaya raya. 


Membantu strategi pasaran.


Kamu sedar tidak? Yang groupie2 macam ni hanya membantu Tom Delonge dan sekutu-sekutunya mempercepatkan hasil jualan produk mereka?? Tgk balik fan page kamu d FB. Kebanyakan pos tentang produk2 baru dorg,kebnyakannya adalah iklan, senang cerita. Dan kamu,yg menggelarkan diri sbg Griffon's Army,x habis2 sembang pasal mau beli kasut Project Studio TBS yang baru, Matthew special edition,wallister fuck cancer, new vegan,n etc.  
Tukar fan page ni jadi forum jual-beli kan senang! 


Taking Back Sunday,Mike Dirnt,Anthony Green tu semua dapat duit. Griffon's Army,kamu dapat x duit peruntukan dari Macbeth SDN BHD? Peruntukan dari Barisan memang x lah!


Mendorong nafsu membeli.
Lepas ni,ramailah yang ingin mengumpul koleksi2 jenama Macbeth ni, yang kaya raya,mak bapak kerja kerajaan ok lah kalau mau kumpul buat koleksikan. Tapi yg miskin2 pun ada jugak. Sanggup kumpul duit,ikat perut,kerja kilang semata2 mau beli kasut Macbeth ni. x nampak jd mangsa lagikah? Dan lagi babi,bila ada oppurtinists yang da bukak kedai jual Macbeth ni,jual sampai untung 200% . Dan kita,sebagai pengguna yang sgt mencintai jenama ini,tidak kisah bila sebut ttg harga. 


Fak! RM459!!!
Its Macbeth brawh.
Oh I see. U have size 8 and a half? 



Memanglah brand ni brand Tom Delonge,brand dari USA,tp semua kasut ni dibuat di kilang2 Indonesia dan Vietnam di bwah lesen yang sah. Itu ko kena tahu! Nnt mulalah nak menggatal cari yang made in USA kat ebay. So,jgn hairan kenapa budak2 Indonesia ada belambak gropie2 macam ni. Ntah2 dorgpun beli ikut harga kilang dan kelihatan cool. Buat apa dorg support beli mahal2,bukan Tom Delonge mau beri bantuan pun pada negara dorgpun. Kita kat Malaysia? X hairankah kenapa budak2 Indonesia ramai yang ber-Macbeth,sedangkan mata wang negara dorg, lebih rendah dari kita even harga mee kuah dorg ada yang mencecah jutaan rupiah.






Ok,aku actually,ada sepasang Macbeth jugak.Haha! Aku tau,aku tau. Sudah lebih setahun aku pakai. Tu pun tyme aku beli,aku beli yang paling murah! Murah murah pun,200 ratus jugak! Babi! First tyme aku kenal Macbeth ni,bila aku tgk One Buck Shot perform. Dari baju,kasut,ada tulisan macbeth. Dari situlah aku kenal Macbeth. Kemudian lebih kurg setahun,aku da tgk kasut ni jual di kedai,dan Macbeth Hensley betul2 buat aku jatuh cinta dgn Macbeth ni,lagi2 kasut ni sempena nama salah satu dari line-up Flogin Molly. Tyme tu,Macbeth fuckin cool. X ramai org pakai. Dan kalau ada yang pakaipun,ko mesti ckp,babi,dari mana dia dpt kasut Blink 182 tu. Itu dulu. Dulu punya cerita. Di mana convers masih lagi menguasai cita rasa remaja.


Tapi sekarang,macbeth sudah x cool lagi.Ramai sangat yang pakai,siap ada persatuan lagi. Design pun,bukan lawa sgt pun,tapi harga mcm cibai sebab,ianya adalah Macbeth.

Founder kepada Macbeth ni adalah Mark Hoppus dan Tom Delonge,dan atas beberapa masalah Mark jual segala share beliau. Kedua-dua founder ni kalau ko x kenal,baik ko buat main futsal kasut Macbeth ko! Ok,kedua2 mamat ni mmg bnyk bg influences dlm hidup musik aku dari band dorng,Blink 182. Dan,aku pernah bajet travis tyme jamming,walaupun smpai sekarng aku x reti double rolling.  Aku ada elemen punk dalam diri aku,walaupun kalau ko tgk aku,aku x punk langsung,no piercing at all,so kalau bila da ada elemen punk,elemen anti establishment tu ada sikit,dan Griffin's Army ni adalah satu benda yang establish. Xda beza dengan Persatuan Kancil Automatik Banting. Nama memang cool,griffin's army,tp sama jugak kalau aku label geng kasut macbeth.Kan? 



So,geng2 macm ni lah buat aku x mau beli dan pakai kasut Macbeth,nasib baik aku da basuh kasut futsal aku,so aku boleh x pakai Macbeth ni pg sekolah lg.Harap2 esok keringlah. Entri ni pasti ada dan ramai x stuju,tp aku peduli apa! Kalau nak counter silakan! 
























4 ulasan:

^^ berkata...

ahahhahahhahahaahahahhaha
shit la....its 500bucks!
nevermind, MACBETH ahaha
buduh

Tanpa Nama berkata...

ANJING BA KO NI..HAIZZZZ

Tanpa Nama berkata...

HAIZZZZ....NOOB BETUL

qierana berkata...

wooooo~~~ macbeth users?? LOL! just another hipster...