Jumaat, 4 Februari 2011

Medium kita.

Ok,selain dari tv nasional,atau lebih tepat tv kerajaan,yang selalu menipu kita siang dan malam,yang selalu menunjukkan yang baik itu kerajaan dan semua yang buruk itu dari  partai pembangkang,dari mana kamu semua dapat pengetahuan tentang isu-isu pentadbiran negara kita?

Astro? Harga Astro sudah naik bro.Surat khabar? Sama jugak,menipu jugak dan x habis2 menipu.Kosmo dan Metro,aku rasa aku x pernah beli tabloid bodoh tu,dan membaca tabloid2 bodoh ni boleh merendahkan tahap intelektual kita.Betul. Medium yang terbaik buat kita pada hari ini,tidak lain tidak bukan adalah internet. Ya,facebook,twitter dan blogspot. 3 rangkaian sosial ini adalha medium terbaik untuk kita mendapatkan informasi2 yang lebih tepat dan tidak bias,selain untuk mengorat dan mencari kekasih. Tapi,adakah kita pergi ke tempat yang sepatutnya? Memang rugi kalau internet hanya digunakan untuk meng-update status2 yang mengada-ngada,mendownload secara haram dan melihat porno.

That effing show,salah satu medium aku untuk mendapatkan pengetahuan,ttg isu2 negara,walaupun disampaikan secara humor. Benda ini salah satu benda yang paling awsamm aku discover pada tahun 2009,and Ezra,u fuckin cool man. Effing show ni apa benda wei? Kamu semua kena tgk sendiri. Biar set minda kampung kamu tu,berevolusi sikit mcm filem anak yusuf haslam tu,biar point of view kamu beranjak beberapa darjah sikit,dan biar kamu tahu,adanya host yang lebih cool dari awal asyari mcm ezra ni di negara kita ini.

Common,people,ubah medium informasi kita,jangan bergantung dengan buletin utama ja. Cari medium baru yang lebih autentik,lebih real,lebih awsamm,dan lebih elok kalau kamu buat medium sendiri untuk menyampaikan isu-isu,ideologi2 dan apa-apa sahaja yang bermanfaat untuk rakyat negara kita.Cheers!



One of the effing episode,watch it guys!

Tiada ulasan: