Jumaat, 4 November 2011

Buang anak.

 Yup.Tajuk saja sudah menunjukkan betapa tipikalnya entri aku kali ini.Ini semua kerna aku semakin tipikal sebab dikelilingi oleh budaya tipikal.Inilah tipikalisasi.Dan aku suda berada dalam radiusnya.

Tahi!

Kenapa aku pilih buang anak? Maksud aku buang anak yang telah dilahirkanlah. Hehe.Sebab aku naik menyampah kebelakangan ni isu buang anak ni agak hot di Buletin Utama (yang aku x tgk),di Harian Metro (yang aku x baca) dan di facebook (yang jarang aku x online).  Menyampah,menyampah,menyampah! Fak! Yang buang anak ni,bangang,itu bg aku perkataan yang sesuai.

Perlukah kita memahami hati nurani gadis yang kononnya tidak bersalah ini? Kenapa mereka sanggup? Apa kerna jika seseorang itu mengandung anak hagham,dia sgt jijik,lagi jijik dari syaitan yang x habis2 mau kita semua masuk neraka. Begitukah?

Soalan rawak ; kalau kau ada anak perempuan yang mengandungkan anak hagham,adakah kau akan masih cool dan akan berkata

'Nak,jangan peduli org,dorg tu bodoh,nnt lepas bersalin,bapak bawak jalan2 p langkawi'

Hmmm!!! Ciom bontot la!!! Kompom ko tali pinggang anak gadis ko yang mengandungkan anak hagham tu. Benda ni kita x boleh ubah. Kita akan berasa malu dengan benda ni. Benda ni adalah dosa besar! Dan benda ni antara dosa besar yang selalu ada pada melayu dan mereka sgt membencinya. SANGAT MEMBENCINYA!!!

Dan negara yang anda semua label negara kapir pun membencinya sehingga memberi dana 155juta USD untuk membendung epedemik ini. Malaysia?

Aku telah menggunakan konsep KBKK untuk mencari sebab2 kenapa gadis2 ini berbuat demikian,dan inilah hasilnya.

Sebab-sebab gadis membuang anak hagham mereka.

1.Trend. ( merasakan sebab ramai sgt yang buang anak,mesti pulis susah mau detect yang dia adalah si pembuang anak)

2.Takut tali pinggang bapak.

3.Malas mau pening2 fikir siapa bapa anak hagham tersebut.

4.Postnatal depression - sebab mengharungi sendiri tanpa sokongan orang lain,maka lebih senang kerja
setan mengawal psiko si gadis

5.Mengalami tokophobia sebaik saja melihat bayi yang baru lahir itu,sekaligus melenyapkan stereotaip beliau bahawa semua bayi adalah sangat comel.
                                         
6.Angkat kaki - konon dengan membuang bayi itu,semua masalah dapat diselesaikan,dan bolehlah beliau pergi ke kelas pengurusan perniagaan ke esokan harinya tanpa rasa bersalah dan berlagak cool.

7.Takut di buang sekolah sebab mempunyai anak,tapi belum berkahwin. (macam bodoh ja sebab ni) 


8.Bila bab anak hagham,melayu Islam tidak akan bertoleransi seperti mana toleransi dengan kontraktor
cina,dan ini menyebabkan si gadis juga hilang toleransi dengan anak sendiri.

9.Berfikir lebih baik bayi itu mati daripada hidup sebagai anak hagham,takut bila mana dia sudah besar dia
tidak akan dapat menerima tekanan dari masyarakat melayu Islam yang anti-anak hagham. (ya aku tau sebab no.9 ni skema)


10.Tidak matang,dan pemikiran gadis ketika berumur belasan tahun sgt... (sila habiskan sendiri)





 pembuangan anak luar nikah adalah sesuatu yang amat tidak cool, jadilah parent yang cool,bukan yang
     tipikal,sekiranya anda cool,bakal anak perempuan anda juga akan cool. 

   

Tiada ulasan: