Sabtu, 28 Mei 2011

Supernatural.



Layan tv series ni? Best? Kalau kau cakap x best aku tahu kau mesti yang jenis tgk Gerak Khas dan Spa Q ni. Tapi Nur Kasih,xpa. Bagi yang x tau kewujudan series ni,boleh la google o start download.Give a try.Worth it.
Tapi bukan semua boleh masuk cerita ni,yang jenis berpegang teguh kepada agama mungkin akan sedikit sesat (tidak paham) bila menonton. Mungkin dia akan buat spekulasi ejakulasi pada kepala otak dia dan kepala otak orang lain.


Cerita ini merosakkan,memesongkan dan menghancurkan akidah!
Cerita ini HARAM!
Tgk cerita ni umpama menempah tiket ke neraka!

ZZZ.

Cakap pom pom-pom pom,tp 6 season habis dia bantai satu malam.

Ok,cerita ni best,serius shit.Aku memang mula follow dari season 1 lg,tp tyme season 1 xda la se-bullshit macam season 6 ni. Aku tgk pun,suka hati dorang ja buat cerita,kadang2 rasa bangang jugak series ni,tp still best.

Kalau nak tgk,just for fun sajalah,x payah fikir dalam2 sgt. Nnt mulalah mencarut,buat spekulasi ejakulasi bangang,buat hukum sendiri. Lepas tu cakap,propagandalah,yahudi mabok lah,freemesenlah,eh macam2lah!

Perspektif saya,benda ni x memesongkan akidah langsung. 1 darjah pun x terpesong akidah aku, yang aku rasa dah terpesong 15.78 darjah. Itu cerita lain,komitmen,komitmen,komitmen.
Kenapa aku ckap x memesongkan? Sedangkan,dalam series ni,malaikat dan manusia mempunyai satu ikatan perasaan. Dan ada hubungan secara tidak langsung antara malaikat-setan-manusia.
Hubungan setan-manusia memang wujud,dan selalu jugak kita tgk dlm berita. Yang rogol2 kanak tu setan lah tu,tp yang buat manusia.

X masok bab Dean have sex with angel,Sam maen dgn Ruby the setan. Angel chomolot dgn demon. HAHAHAHA! Gila fucked up series ni. Tapi aku cool ja,masih boleh terima ke-biodeversti-an cerita ni. Sudah nama cerita,x ada batasan dan sempadan. Lagi2lah kalau dah nama buatan Amerika.

Tapi kalau otak ko jenis yang slalu cakap,haram! Rosak Akidah! Propaganda! Memang jadi haram jadahlah cerita ni. Tapi,ini apa yang aku rasalahkan,apa yang aku tgk. Banyak benda baik dalam series ni. Dan aku rasa tema bagi series ni bukanlah pasal hantu2,tapi lebih mengangkat kepada
pentingnya keluarga dalam hidup ini. SEE? Tgk,bukankah elok series ni kalau kita fikir secara halal-jadah!

Sam dan Dean adalah adk-beradik,dan dari season1-6,besar dan celaka macam mana pun masalah hubungan dorg ni,tp still,series ni tunjuk "Family Matters". Sam & Dean tetap bersama-sama,pukul setan,cantas kepala vampire,rembat muka milwakee,bycicle kick leher angel,bagi tumbukan padu maut kat shapeshifter.Ok,aku lebih-lebih.

Tapi,pahamkan,tema series ni? Bukan setakat itu ja yang ditunjukkan,cerita ni jugakk tunjuk,kita sebagai manusia ni,patut mnolongdan melindungi sesama. Itu yang ada dalam perwatakan Sam & Dean,dorang x kesahpun dorg kenal atau tidak,ada hubungan kekeluargaan dan selalu bersikap rasional.Bukan rasionalisasi ya,itu baru betul propaganda.Ppaganda melalui bisikan babi.

Konsep Qada & Qadar juga ada,cuma direview melalui metod yang berbeza dari Islam. Dan sedikit fucked-up.Biasalah,sudah nama buatan Amerika.Tapi drama buatan Melayu,lagilah,semua mau berlatarbelakangkan kerja projek juta-juta. Buat cerita mistik lagi gila2 punya,objektif macam ingin menakutkan kita,dan akhirnya menyuruh kita jgn buat itu dan ini. Macam mau masok? Orang tgh takut seram gila babi,dia bagi nasihat plak.

Tapi,masih,Supernatural akan jadi salah satu series kegemaran aku.Menemani Angel,series puntianak yang ada roh tu.Dan watak Sam & Dean tu betul2 bagi aku impak tyme nonton. Watak yang gempak dan cool. Cool gila babi!!!

X bolehlah aku cakap,rugi kalau x tgk. Tapi kalau kau rasa kau open minded punya budak,silakan. Tapi kalau ko rasa kau budak yang terlalu Islamik,alergik dgn perkataan babi,suka cakap itu ini haram,penyokong  ekstrim Pas,anti kafir,anti yahudi,anti india,sensetif bila dengar agama lain lebih praktikal,aku rasa kau pun patut tgk. Pandai sikit kau berfikir nnt.

Tiada ulasan: